Oct 10, 2010

Autumn

Nüüd on siis ametlikult sügis.
Ma olen end varustanud kinnaste, salli, mütsi
Ja lõpuks ka, tõesti-tõesti, talvesaabastega.

Lehed on värvilised, teed on neid täis
Ja ma ei saa enam koeraga õuest tulla ilma, 
Et ma tervet peotäit lehti ta kasukast välja ei nopiks.
Sügis on käes, taevas on vesihall
Ja on minu lemmikaeg aastas.

Suvi on...
Suur ja lõputu ja kirev.
Suvi on rahutu ja lärmakas ja hullumeelne.
Siis pole aega passida ega magada ega enesesse süüvida.

Talv on kas valge, külm, üheplaaniline ja igav.
Talv on üksik ja vaikne.
See on aeg magamiseks ja soojade küpsetiste tegemiseks, 
Aeg pleedikookonis raamatulugemiseks
Ja pimedateks-pimedateks talveöödeks, 
Mida me püüame ilmestada sadade tulukestega.
Talv on tasane ja karm.

Kevad on masenduse aeg.
Kevad pole õieti mitte miski.
See on aeg peale vaikust aga enne lärmi.
See üks hetk, mil kõik hakkab tasapisi koomast ärkama.
Kevad on vitamiinipuuduse ja viimase ponnistuse aeg.

Ja siis on sügis.
Suve lärmakus on läbi, talve raskus pole veel tulnud.
See on aeg teha ettevalmistusi ja kokkuvõtteid.
Sügis on ootuse ja kerge melanhoolia aeg.
Tekib tahtmine end kõigega varustada, 
Kõigest ettejuhtuvast midagi hoidmist väärivat teha
Ja lihtsalt nautida.
Sügis on väike ja armas.
Sügis pole imalleebe nagu suvi ega julm nagu talv.
Sügis on siiralt see, mis ta on.

On aeg hakata küpsetama õunapirukaid
Ja varuma talveks häid raamatuid.
On viimane võimalus veeta õhtuid väljas
Ja soojendada end veel päikese paistel.
On aeg meenutada suve.
Sügis on kõige parem aeg :)


No comments: