Jan 28, 2014

The Newsroom

Ma avastasin uue sarja. Ja üle pika aja on see tõesti üks väga-väga geniaalne asi, mida ma rõõmuga jälgin. Natuke inimsuhteid, palju USA poliitikat ja mentaliteeti, kõvasti üldhariduslikke teemasid ja laiendab silmaringi ka. Ühesõnaga - igatpidi a winner.
Aga mida rohkem ma seda sarja vaatan, seda enam ma imestan. Kui eripärane see ameerikalik mentaliteet ikka tegelikult on. Kui kummaline on nende mõtteviis. Või olen hoopis mina kummaline ja ei saa asjadele pihta. Aga see sügav patriotism ja absoluutne usk oma kodumaasse on natuke kummastav. Okei, ma olen ilmselt ise külm kui kala. Mul on lihtsalt raskusi kujutlemisega, et kusagil on inimesi, kes võtavad isiklikult seda, kui keegi ütleb neile, et nad ei elagi maailma parimas riigis :D No päriselt, ehk on asi selles, et meie, väikese Eesti elanikud, oleme harjunud sellega, et me pole kunagi kõiges parimad. Hea, kui vahel milleski top saja esimesse poolde jõuame, veel parem, kui see miski pole viina tarbimine per lõust vms. Aga kusagil on inimesed, kes hakkavad praktiliselt nutma, kui sa ütled neile, et neil on umbes sama shitty riik kui kõigil teistel. Mis mõttes?? :D
Ma ei oska päris hästi seletada, mida ma mõtlen. Ilmselt tuleb sarja vaadata, et aru saada. Lihtsalt, kohati jääb mulje, et ameeriklased on kogu täiega sellised supernaiivsed ja usaldavad, ja küünikud on nagu mingi täiesti teine eluvorm nende jaoks :D Et kui tuleb keegi ja ütleb julmalt, kuidas asjad tegelikult on, siis on see suur ime ja ei tea mis...
Aga sari meeldib mulle ikkagi. Ja see patriootlik alltekst, mis pidevalt kinnitab sulle, et USA on suur ja võimas ja eksimatu... Noh, pärast paari põnevat dokfilmi jätab see tõesti veidi naiivse mulje. Samas, vattahekk, ega keegi seda uskumust ümber ka ei lükka. Vanast harjumusest on USA endiselt maailma kõige võimsam ja targem riik, mis siis sellest, et nende riigivõlg on ulmeline ja hariduseteemalistes uuringutes ei sära nad kunagi just tabelite tipus. Ja mis siis, ameeriklased on mingis mõttes nagu kõigi lemmiksugulased: nad ei pruugi olla raketiteadlased ega midagi, aga nad on sõbralikud ja oskavad pidu panna :D

Aga siin on teile klipp, mis mind selle sarja fänniks muutis:


No comments: