Jan 27, 2014

Kiire lõppmäng

Kuna ma olen vahepeal praktiliselt ainult maganud ja mittemaganud, siis pole blogimiseks aega jäänudki. Reedel oli maailma kõige lahedam Elephants From Neptune live Kantsis, minu musi oli puldis ka veel ja magama ei saanud meist keegi enne kella kuut hommikul. Mul oli üüberlõbus. Ja siis ma vahepeal mõne tunni magasin, siis olid remondiasjad Andrese ja Anneliga, siis olid muud asjad, siis jälle remondiasjad, vahele mõni tund und ka... Ja nii see läks :D
Aga nüüd olen ma tagasi ja otsustasin teid mitte rohkem piinata. Et siis kiire lõppmäng. Kolm viimast teemat, kõik ühes megapostituses. Ja siit see tuleb:


Päev nr 12 - 3 raamatut, mis mind mõjutasid.

Kas te teate, kui raske on valida välja ainult kolm raamatut terve elutäiest raamatutest?? Ja kui kohutav on otsustada, mis on mõjutanud rohkem, mis vähem. Aga kuidagi sain ma ülesandega hakkama. Tadaaaaa!!! Minu kolm raamatut. Mille ma valisin välja kodus olemasolevatest väljaannetest, sest pilti oli vaja teha. Seega, kolm raamatut, mis mul kodus olemas olid ja mis on mind mõjutanud... Ja mille ma pildistamise ajaks üles suutsin leida :)





Ma muidugi vabandan oma mobiili pildistamisoskuste pärast, aga minu HEA fotoka aku on parajasti laadimas. Seega, you must take what you can get. Aga räägime raamatutest. Harry Potter on selles listis tegelikult mõtteliselt terve sarjaga, aga teine osa oli see, mida ma omal ajal esimesena lugesin, sest esimene osa oli raamatukogust väljalaenutatud. Harry Potter on minu lapse- ja nooruspõlve kõige SUUREM raamat. See, mida ma alati mäletama jään, mis ajas nutma ja naerma, mida sai maniakaalselt loetud, oodatud, armastatud, ihaldatud... Siiani mäletan seda magamata ööd vastu jõule, kui ma olin nii-nii kindel, et ema kingib mulle Harry neljanda osa, aga kahtlus jäi... :D Ausalt, ma ei maganud terve öö mitte silmatäitki, sest allkorrusel kuuse all ootas Harry Potter ja hommik ei saanud piisavalt ruttu tulla :D Harry kasvatas omal ajal suureks ja mõistlikuks terve põlvkonna raamatufänne. Ja teeb seda siiani. Ainus, mis mulle selle raamatu juures ei meeldi, on fakt, et ma seda ise ei kirjutanud. Ma armastan Harry Potterit. Ja ma tahan kordki elus jõuda SINNA.
Nii. Teine oluline raamat mu elus on Neil Gaimani Ameerika Jumalad. Või American Gods, kuidas kellelegi :) Neil Gaiman on üldse üks mu lemmikumaid kirjanikke. Ja Ameerika Jumalad oli esimene tema teos, mida ma kunagi käes olen hoidnud. See oli muidugi eestikeelne ja raamatukogust laenutatud, mitte selline nagu pildil, aga... Ma mäletan siiani, kuidas tema sõnad voolasid lehekülgetelt aeglaselt nagu mesi üle mu teadvuse. Ma hoiatan: kui Harry Potteri peaks iga inimene oma eluajal läbi lugema, siis Gaiman pole igaühele. Tal on muidugi lasteraamatuid ka, ja osad tema teosed on kergemad kui teised, aga siiski. Ma pole oma perest näiteks ühtki inimest suutnud veel veenda mõnd tema teost läbi lugema :D Ainult süüdituse sain, et olen meelega neile soovitanud raamatukogu kõige paksemat teost :D See on selline... Aeglane, filosofeeriv ja mõtlik raamat. Vihmastel päevadel lugeda mõned leheküljed kuuma tee kõrvale. See ei ole kiirtoit: seda raamatut ei saa neelata paari päevaga. Ja tegelikult jõuabki kogu mõte ja idee paremini kohale, kui seda tarbida aeglaselt ja ettevaatlikult :)
Viimane raamat, mille ma välja valisin, on Sofi Oksaneni Baby Jane. Minu lemmik Oksaneni teostest. Ma üldiselt üritan vältida kõike väga masendavat ja negatiivset oma elus, aga see on raamat, mille igal leheküljel ma tundsin ära osakese endast. See oli ikkagi masendav ja natuke negatiivne ja natuke hirmutav, aga see rääkis Päris Elust ja Päris Probleemidest. Raske on leida raamatut, mis oleks samavõrra brutaalne ja kaunis. Minu meelest ei ole selle raamatu point psüühikahäirete tõsiduse rõhutamises või nende lahkamises, pigem on vihjed isegi võimsamad kui otsene kirjeldus. Mulle mõjus võimsalt. Ja masendavalt. Aga see oli võimas masendus, mis ma sellest raamatust sain.


Päev nr 13 - pesa

Kõige lähem asi pesale, mis mul on, on elutoadiivan. Kui ma üksi kodus olen, on see alati ümbritsetud kogu mu kraamist ja näeb välja, nagu... Noh, nagu laoruum :D





Esiteks meeldib mulle elutuba juba sellepärast, et see on avatud ja keskne. Kui mõni kirvemõrvar peaks lähenema, siis on mul vähemalt kolm väljapääsu, kust põgeneda :D Ja elutoas on õhksoojuspump, mis tähendab, et siin on soe... Televiisor on siin, kuigi ma tegelikult üksi olles praktiliselt telekat ei vaatagi. Ja köök on lähedal, mis on hea :D Üldiselt sätin ma ümber selle diivani kõik oma elektroonikajubinad, ajakirjad, ajalehed, toidu, joogi, raamatud... Ja võin siis selles kookonis passid üsna pikalt ilma, et tekiks tahtmist lahkuda. Mulle, vanale paranoikule, meeldib, et keegi ei saa salaja ligi hiilida, see on päris oluline :D Ma ütlen ausalt, mulle meeldib enda tuba just sellepärast palju vähem (kuigi ma tean, et pere arvab, et põhjus on selles metsikus segaduses, mis mu toas valitseb). Ma lihtsalt pean kindel olema, et keegi mind ja mu koera magamise ajal tappa ei taha :D


Päev nr 14 - õnn

Mis on õnn? Õnn on soe tuba, kuum tee ja makstud arved. Õnn on hea raamat, tükk kooki ja täiskuu. Õnn on naeratus, rahulolu, hingerahu, võimalus hetkeks unustada selle karmi maailma raskused ja lihtsalt olla :)
Tahad teada, mis on õnn? Ma võin sulle öelda: õnn on hea sari, mida sa nädalast nädalasse ootad. Õnn on turvatunne, stabiilsus, teadmine, et kõik on korras. Aga õnn on ka hullumeelsus, julgus, otsus, risk. Õnn on see, kui sa jätad kõik, mida sa tead ja tunned, ning sõidad tundmatusse. Õnn on päikeseloojang, päikesetõus, uus algus, armastus, tahtmine. Õnn võib olla täitunud soov, aga õnn võib olla ka rännak, mitte lõpp-punkt. Õnn ei ole rahas, aga on palju lihtsam olla õnnelik, kui sul on soe vesi ja elekter. Veel lihtsam, kui sul on toitu. Õnn on kohe väga kerge tulema, kui su armsatel on ka kõhud täis ja soe olla. Õnn on võimalus armastada ja olla armastatud. See on tunne, mis tekib, kui sul on õlg, mille najal nutta. Kui sul on sõbrad ja tuttavad ja töökaaslased ja perekond. Õnn on võimalus keset ööd autosse istuda ja sõita hommikusse. Või magada nii kaua, kui sa tahad. Õnn on see, kui sa ei oska isegi ette kujutada, kui väikese, tähtsusetu, valutava ja üksikuna võib inimene end tunda. Õnn on usaldus. Õnn on armastus. Õnn on otsus. Ja õnn... Õnn on miski, mida on võimatu kirjeldada. Sest õnn on juba see, et sa oled elus, hingad sisse ja välja. Õnn on NII suur... Ja ometi nii tilluke. Sest õnnelik võib olla arvutikotist leitud viieka üle, aga õnnelik võib olla ka selle üle, et pandad pole veel välja surnud. Õnneks pole tegelikult põhjust vaja. Ja kurbus ei välista tegelikult õnnelikolemist :)



No comments: