Apr 13, 2016

Kelle köök on parim? Vol 1

Ma lubasin kirjutada sellest, kuidas meie kodurestoranide võistlus kulgeb. Ja nüüd, kus mul on olnud mitu päeva aega nõusid pesta ja asja üle mõelda, ma siis teen lühikokkuvõtte meie esimesest laupäevast :)
Mina olin esimene võõrustaja, seega oli natuke minu asi latt paika panna. Ei saanud ju alustada kuidagi eriti magedalt :D Minu idee oli teha natuke meelelahutust ka, meil oli mõrvamüsteeriumi õhtusöök. Seega: ma ampsasin päris suure suutäie korraga, sest ma olen meie ringis ainuke, kes on üksik, kõik teised töötavad paarides. Minu asi oli kirjutada õhtu süžee, valida menüü, teha toidud ja natuke lauakujundust ka. Esialgu ma olin super enesekindel. Noh, kui raske see ikka olla saab, mul oli ju praktiliselt kuu aega valmistumiseks :D 
Muidugi, mulle tüüpiliselt hakkasin ma asjaga tõsiselt tegelema umbes kolm päeva varem. Siis tagus tähtaeg juba jalaga makku, oli vaja poenimekirjad koostada, poes käia ja see pagana müsteerium lõpuni kirjutada :D 
Menüü oli mul õnneks juba pikemat aega häguselt peas valmismõeldud. Noh, kuna ma tahtsin ikka ka näitemängu teha ja asjas osaleda, siis oli minu jaoks oluline, et toidud oleksid sellised, mis ei vajaks pidevat juurespassimist ja valvamist. Et midagi saaks ette valmis teha. Minu menüü oli lõpuks selline: 
Eelroog - küpsetatud Brie kirsimoosiga
Pearoog - seenerisotto 
Dessert - šokolaadivaht marjadega

Poeskäik oli hullumeelsus. Mul oli a4 suurune poenimekiri, kõiki asju ma lõpuks ikka ei saanud, sest ma otsustasin juba kohe, et kui ma ikka ei leia nii kena laudlina kui ma tahan, siis igasuguse peale raha ei kuluta. Küünaldega sama. Ja salvrättidega. Need jäid mul lõpuks ostmata ka :) 
Ma tulin ära nelja suure poekotiga, millest ühes oli kaks suurt jooginõud. Ma mõtlesin kohe, et alkoholi ma serveerima ei hakka, tulevad igasugused maitseveed. Ja ma ei olnud väga huvitatud sellest, et seitsmele inimesele pidevalt väikest mahlakannu veega täitmas käia. Nii ma siis muretsesingi ühe suure kannu ja ühe kolmeliitrise purgi kraaniga. See purk on mu lemmik.Näeb armas välja ja see kraan on mugav, ei pea midagi kallutama ega muretsema, et sa vett ja värke igalepoole laiali lärtsutad. Väga hea investeering :) 
Minu köögi juures on paar suurt miinust veel. Näiteks on mul ÜLIväike jääkapp. See on alati suur miinus, sest pagan, kui palju tahaks enne natuke suuremat istumist jääd teha, ja marju ja seeni oli vaja ka külmutada. Teine suur miinus oli see, et kui ma oma köögilaua elutuppa oli lohistanud (sest kes tahaks, et ta õhtusöögilised istuksid köögis, näoga vastu pliiti, keset toiduaure ja vahiks, kuidas sa sibulat hakid? Not me.), siis jäi kööki põhimõtteliselt olematu tööpind. Üks väike kapipealne. Me peaksime selle köögiga tõsiselt midagi ette võtma. 
Noh, headest uudistest: šokolaadivahu tegin ma enne valmis, kui laud köögist läinud oli. Ja see seisis ilusti külmikus ja ootas serveerimist. Õnneks oli eelroog ka selline, mis väga palju ettevalmistust ei nõudnud. Lihtsalt juustudel "kaaned" pealt ära lõigata ja nad maitseainete, rosmariini, küüslaugu ja röstitud kreeka pähklitega ära katta. Ja siis ahju. 
Muidugi, ma oleksin pidanud kohe arvama, et mu külalised ei ole maailma täpseimad inimesed. Õhtusöögi alguseks oli määratud kell viis. Esimesed inimesed jõudsid kell veerand kuus. Viimased jõudsid kolmveerand kuue ajal. Ja sinna nahka läks natuke mu eelroog, sest see oli plaanitust kauem ahjus soojas ja kuivas natuke liiga ära. Eelroaga jäin ma ise kõige vähem rahule ka. Damn. 
Kõik muu oli üllatavalt tore. Ma kirjutasin sellise pooleldi mehhiko seebika, pooleldi kriminulli, mille jooksul ikka kõvasti nalja sai. Ausalt, kuidagi läks nii, et need kellest ma lootsin suuremaid näitlejaid ja tähelepanurabajaid, jäid rohkem tahaplaanile, aga need vaiksemad olid kuidagi ägedamad isegi, kui ma lootsin :) Seega: ilus tasakaal. 
Minu õhtu lõppskooriks kujunes 21 punkti 30-st. Not too bad, arvestades, et eelroog oli ikka üsna keskpärane, kui mitte alla selle. Ja üks mu külalistest ei söö üldse šokolaadi (WHAT??), mis tähendab, et magustoit oli vähemalt ühe jaoks praktiliselt söödamatu. Ja ma olin enda arust nii kaval, väga strateegiliselt koostatud menüü: ei mingit liha, et ei tekiks probleeme küpsusastme ja asjadega, šokolaadiga magustoit, mida ei pidanud küpsetama, et ei tekiks probleeme küpsusastme ja asjadega... Nojah :D
Mina isiklikult jäin väga rahule. Ja ma olen päris õnnelik, et ma esimene olin, kes võõrustas. Nüüd võib rahulikult lõdvestuda ja teada, et edaspidi peab ainult kohale minema ja igast head-paremat sööma, endal on pinge nii maas :) 
Eks me siis näeme, millega teised üllatavad. Ma loodan, et keegi teeb midagi hästi põnevat ja vürtsikat. ja keegi võiks kala teha... Aga samas, uskuge, ootamatult kalliks läheb ikka seitsme inimese toitmine, tõsiselt, ma ise oleksin peaaegu ainult konserviga makarone ja kohupiimakooki serveerinud :D Seega, ei saa nüüd küll kelleltki nõuda, et nad hakkaks lõhet ja kalmaari kokku ostma. Mina olen põnevil igatahes. Ja püüan oma fotoka ikka ligi hoida, et teiste saavutusi ka dokumenteerida :) 
Minu õhtusöögilt ongi kuidagi häbiväärselt vähe fotosid, sest ma tegelesin enamuse ajast muude asjadega. Ja meil oli sisseseatud mobiilikauss, kuhu kõik õhtualguses oma nutifonid sisse panid. Toimis ideaalselt, kellelegi ei tulnud õhtu jooksul vist meeldegi, et peaks telefoni näppima :) Mulle nii meeldis, ei mingit ninapidi internetis passimist, ainult lahe seltskond ja lahe müsteerium ja üsna päris lahe toit :D




               

No comments: